logo

לתיאום פגישה התקשרי 052-3289053

סטרפטוקוק מקבוצה B בהריון

סטרפטוקוק מקבוצה B הוא חיידק הנמצא אצל נשים בנרתיק או בפי הטבעת. החיידק קיים במעיים או בנרתיק בשיעור של 15-40% בעולם וכ 15% מהנשים בארץ. אצל רב הנשים אין תסמינים של קיום החיידק, אך תיתכן לעיתים דלקת בדרכי השתן הנובעת ממנו.

לתיאום בדיקת סטרפטוקוק מקבוצה B בהריון -
התקשרי 052-3289053

צרי קשר

סטרפטוקוק מקבוצה B או GBS ו(Group B Streptococcus) הוא חיידק הנמצא אצל נשים בנרתיק או בפי הטבעת. החיידק קיים במעיים או בנרתיק בשיעור של 15-40% בעולם ובכ 15% מהנשים בארץ. אצל רב הנשים אין תסמינים של קיום החיידק, אך תיתכן לעיתים דלקת בדרכי השתן הנובעת ממנו.

בנשים הנושאות את החיידק, תיתכן הדבקה של התינוק בעת המעבר בתעלת הלידה. הדבקה זו אינה שכיחה אך כאשר מתרחשת, תיתכן מחלה קשה אצל התינוק עד כדי סכנת חיים. משרד הבריאות בארץ אינו ממליץ לבצע בדיקת נשאות ל-GBS באופן שגרתי בשל נדירות יחסית של התופעה בארץ. יש מקום לשקול יחד עם הרופא המטפל אם לבצע בדיקה זו על מנת למנוע תחלואה קשה ביילוד.

כיצד מתבצעת הבדיקה:

תזמון הבדיקה הוא בשבועות 35-37 להריון. משתמשים במקלון בדיקה הדומה למטוש של משטח גרון. פותחים את המקלון, מחדירים שליש ממנו לנרתיק בעדינות, מסובבים מעט על מנת לספוג הפרשות הנרתיק. לאחר מכן מניחים בעדינות את החלק החיצוני ביותר (זה עם צמר הגפן) בפתח פי הטבעת. לאחר סיום שני השלבים מכניסים את המקלון לשפופרת ומהדקים בחוזקה. הבדיקה מתבצעת במעבדת לקיחת הדמים של הקופות וצריכה להתבצע בבוקר.

התשובה מתקבלת תוך 2-3 ימים. אם הבדיקה שלילית, כלומר אין נשאות, אין צורך לעשות דבר. מומלץ להגיע עם דף התשובה לחדר לידה.

אם הבדיקה חיובית:

מדובר בנשאות של החיידק. במקרה זה יש לקבל אנטיביוטיקה במהלך הלידה על מנת למנוע הדבקה של התינוק. אנטיביוטיקה זו יעילה מאד אם ניתנת סביב 4 שעות לפני הלידה וכל 4 שעות עד ללידה עצמה. חשוב להגיע לחדר לידה בהקדם עם תחילת תהליך הלידה, כלומר: ירידת מים או צירים סדירים כל 5 דקות או דימום. רצוי לא להשתהות בבית כאשר יש נשאות של GBS.

יש להודיע לצוות חדר לידה מיד עם הגיעך אודות הנשאות ל GBS.

צרי קשר

ההזמנה נשלחת באופן אישי לד"ר ורד אייזנברג ופרטיה אינם מתפרסמים בשום פנים.

להזמנת תור עם ד''ר ורד אייזנברג התקשרי 052-3289053 או צרי קשר ע''י מילוי הטופס ופנייתך תיענה בהקדם האפשרי.

שלחי

ההזמנה נשלחת באופן אישי לד"ר ורד אייזנברג ופרטיה אינם מתפרסמים בשום פנים.