פעילות גופנית בהריון

פעילות גופנית בהריון היא דבר מומלץ ובטוח הן לאם והן לעובר. רמת הפעילות צריכה להתבסס על מידת הפעילות שבוצעה טרם ההריון. לא מומלץ להתחיל פעילות מאומצת בהריון אם לא בוצעה כל פעילות לפני כן. מומלץ להיוועץ ברופא המטפל ולבצע התאמות לפי המצב החדש. אלו השפעות ידועות יש לפעילות הגופנית: שיפור...

לתיאום פעילות גופנית בהריון - התקשרי 052-3289053

צרי קשר

פעילות גופנית בהריון היא דבר מומלץ ובטוח הן לאם והן לעובר. רמת הפעילות צריכה להתבסס על מידת הפעילות שבוצעה טרם ההריון. לא מומלץ להתחיל פעילות מאומצת בהריון אם לא בוצעה כל פעילות לפני כן. מומלץ להיוועץ ברופא המטפל ולבצע התאמות לפי המצב החדש.

אלו השפעות ידועות יש לפעילות הגופנית?

  • שיפור היציבה והקלה על כאבי גב
  • הקלה על עייפות, מתח, חרדה ודיכאון
  • הקלה על בצקות
  • קיצור משך הלידה והורדת סיבוכים נלווים
  • שיפור השינה
  • האצת קצב הירידה במשקל לאחר הלידה

חשוב לזכור:

בהריון ייתכן חוסר שיווי משקל ולכן יש לבחור בפעילות שאינה תלויה בשיווי משקל, על מנת למנוע נפילות

ביצוע תרגול של שרירי רצפת האגן במהלך ההיריון ולאחריו מוריד את הסיכון לדליפת שתן

מומלץ לשלב גם תרגול אירובי וכוח במידה

פעילות גופנית במים – מותרת בטמפרטורה מקסימלית של 32 מעלות

ספורטאיות בהריון זקוקות לתשומת לב מיוחדת

יש להפסיק פעילות גופנית באופן מיידי אם מופיע: דימום נרתיקי, קוצר נשימה, כאבים בחזה, דליפת מי שפיר, התכווצויות, או כאב בטן מסיבה לא ברורה

נשים עם מחלות רקע כמו מחלת לב או ראות זקוקות להנחיות מיוחדות

פעילות גופנית לאחר הלידה אינה פוגעת בהנקה

בדרך כלל ניתן לחזור לשגרת פעילות גופנית לאחר הביקורת לאחר הלידה (6-8 שבועות לאחר הלידה) אלא אם הרופא המטפל הגדיר סיבה רפואית להימנע מכך.

רצוי להימנע מהפעילויות הבאות בהריון:

רכיבה על סוסים, סקי, רכיבה על אופניים תחרותית, צלילה וספורט תחרותי מאומץ.

צרי קשר

ההזמנה נשלחת באופן אישי לד"ר ורד אייזנברג ופרטיה אינם מתפרסמים בשום פנים.

להזמנת תור עם ד''ר ורד אייזנברג התקשרי 052-3289053 או צרי קשר ע''י מילוי הטופס ופנייתך תיענה בהקדם האפשרי.

שלחי

ההזמנה נשלחת באופן אישי לד"ר ורד אייזנברג ופרטיה אינם מתפרסמים בשום פנים.